RNA
Na úvod si žiaci skúšajú jednotlivé kresliace nástroje, zisťujú ich vlastnosti s využitím kreslenia voľnou formou, čiarou, kruhom, ... Kreslíme na biely ale aj na farebný papier a skúšajú ich možnosti.
Úloha - na tmavý papier nakreslite rôznymi odtieňmi žltej hviezdičky.
—————
Pri tejto aktivite si precvičíme kreslenie pomocou lúčou. Takýto obrázok ukážeme žiakom a oni vytvoria scénu s dvoma palmami.
Stretla som sa tu s problémom - miešania farieb - vytvorenie hnedej farby. Priamo pri kreslení obrázka som zdôraznila ako vznikne takáto farba.
—————
Ako vytvoríme čosi čo je súmerné podľa zvislej orientácie.
Aké písmená poznáme, ak napíšem iba jednu polovicu? (A,M,H,T,W,O,V,U,I,X). A ktoré pri orientácii vodorovneho rozdelenia? (E,I,O,D,H,K,X,C,B)
Spojením kreslenia zvislej súmernosti a lúčov môžeme veľmi jednoducho a rýchlo vytvoriť čosi...
—————
Precvičovanie a upevňovanie pomocou vodorovnej súmernosti vytvoríme dojem odrazu vo vode. Zvieratá vkladáme s pečiatkami, aby bol dojem odrazu vo vode autentickejší v spodnej časti použijeme rozmazávanie.
—————
Pomocou nástroja súmernosť a kreslenie lúče vytvoríme farebný kvet.
Ďalším precvičením tejto aktivity môže byť aj vytvorenie smerovej ružice. Ako nové je tu písanie textu, ktoré môžeme nahradiť kreslením voľnou rukou.
—————
Podľa návodu vytvor rybičku a dotvor pozadie. Tento návod je však vytvorený pre prostredie Logomotion, ktorý je v podstate staršou verziou RNA.
—————
Aj toto je úloha, ktorú by ste už mohli sami zvládnuť. Vytvor takého tučniaka. Okrem toho platí, že ruky, nohy aj oči budú rovnaké. Veľa úspechov.
—————
Opäť jeden z návodov, ktorý vytvorila Stávka Kalakayová. Vyskúšajme to.
—————